Slide background

Istoric

Festivalul si Concursul International „George Enescu“ a fost infiintat in 1958 ca semn al recunoasterii geniului enescian, pentru a omagia viata si creatia marelui compozitor roman. Festivalul a avut deschiderea oficiala in data de 4 septembrie 1958, la trei ani dupa moartea lui George Enescu, marcand debutul celei mai importante manifestari muzicale internationale gazduite de Romania. Urma sa se desfasoare din trei in trei ani, fiind insotit de un concurs international in primele 5 editii, intrerupt ulterior si reluat odata cu editia din 1991.

Primele editii ale acestui Festival si Concurs au reunit nume sonore ale vietii muzicale internationale printe care amintim pe Lord Yehudi Menuhin, David Oistrach, Sviatoslav Richter, Herbert von Karajan si multi altii care prin participarea lor au contribuit la cresterea renumelui acestui eveniment al Europei de Est. Conducatorii politici ai vremii au inteles ca prin organizarea Festivalului se va crea o imagine metaforica a lumii comuniste, imagine care cu timpul s-a dovedit a fi falsa.

Dupa primele editii, care s-au bucurat de o larga participare internationala, propaganda comunista a recurs la diminuarea fondurilor alocate, fapt ce a contribuit la sistarea Concursului (1971) si diminuarea importantei manifestarilor organizate in cadrul Festivalului, acesta fiind redus la o manifestare cu participare nationala, sau cel mult regionala. Dupa 1989, Festivalul a reintrat pe fagasul normal, incercand prin program si participare, sa-si recapete renumele pierdut in ultimii 20 de ani.

Pentru un istoric complet al Festivalului, va invitam sa accesati sectiunea dedicata de pe website-ul Festivalului George Enescu.

Brand cultural al Romaniei

Sigla Festival George EnescuFestivalul „George Enescu“ a devenit cel mai bun instrument de diplomatie publica si culturala al Romaniei, precum si un instrument de dezvoltare economica, prin turism. Promovarea unei viziuni strategice, unitare, pentru valorificarea acestor oportunitati, cu sprijin guvernamental si privat, poate aduce Romaniei beneficii incontestabile, pe plan politic, economic, cultural si de imagine. Odata cu editia 2013, Festivalul s-a extins si in sfera spatiului public, printr-un concept unic care presupune expunerea de lucrari de arta outdoor inspirate de valorile lui George Enescu in paralel cu Festivalulul si asuma responsabilitatea generarii unei schimbari in societate prin actul de creatie: Bucurestiul creativ.

Festivalul creeaza povesti pozitive in presa internationala. In 2013, au fost campanii de comunicare pe CNN si EURONEWS, unele din cele mai relevante publicatii pentru iubitorii de muzica au publicat deja articole favorabile: BBC Music a comparat Festivalul Enescu cu celebrul festival BBC Proms, Opera Now, Rolling Stone Japonia, GRAMOPHONE (care a fondat si premiile echivalente Oscarurilor in lumea muzicala mondiala). Mezzo va transmite concerte din festival, alaturi de alte televiziuni straine. Pe plan intern, nivelul urias de popularitate a Festivalului reprezinta un capital real pentru construirea de imagine de tara si pentru consolidarea increderii romanilor in valorile lor nationale (brand cultural de tara).

Fiind unul dintre cele mai importante evenimente culturale internationale organizate de Romania, Festivalul International „George Enescu“ aduce in medie 20.000 de turisti straini la Bucuresti si are o acoperire mediatica ce variaza de la televiziuni cu renume – CNN, Euronews –, la BBC si remarcabile cotidiene straine si publicatii de specialitate (The Guardian, Gramophone), la mass-media de top in plan national. Putand fi considerat un adevarat brand cultural de tara, Festivalul duce mai departe valorile in care credea George Enescu: creativitate, generozitate si implicare.

Festivalul este conectat la noile tehnologii – transmisii live internationale, site modern si actualizat in timp real, www.festivalenescu.ro si are o acoperire social media care include o pagina de Facebook cu peste 34.000 de fani la aceasta data, precum si un nou cont de Instagram.